Tijdens de apk keuring is dit dan ook een afkeur punt. Alle remslangen moeten voorzien zijn van de juiste DOT-specificaties, die vastgelegd zijn in de Europese regelgeving. Bij kleine haarscheuren is ons advies om de remslang direct te vervangen, omdat er veel druk door de slangen gaat en er direct een groot probleem kan ontstaan tijdens het remmen.
Bij het vervangen van remslangen dient men rekening te houden dat er remvloeistof kan weglekken en bij gevuld moet worden. Dot 3 komt ook wel voor bij Japanse SUBARUmobielen en LHM komt voor bij citroen. Uiteraard werken wij alleen met fabrikanten die aan deze specificaties voldoen.
Remslangen slijten door het bewegen tijdens het rijden hierdoor ontstaan er haar scheuren in het rubber, of de slang kan uitdrogen waardoor deze kan gaan lekken. De remslang zit gemonteerd tussen de remklauw en remleidingen van uw SUBARU en zijn altijd flexibel omdat uw wiel moet kunnen veren ten opzichte van de carrosserie. Dot 4 is de meest voorkomende remvloeistof voor de Europese SUBARU's .